راه های مؤثر باری بهبود سلامت مو

همه ما دوست داریم موهایی سالم، قوی، درخشان، جذاب و البته خوش حالت داشته‌ باشیم. رسیدن به این هدف ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، چرا که افراد زیادی با مشکلات مختلفی در رابطه با موهایشان مواجه هستند. ژنتیک بر نوع مو، استحکام و حجم آن نقش دارد ولی این به آن معنی نیست که شما کنترلی روی موهایتان ندارید. در این مقاله چند راه موثر برای تقویت موی سر ، افزایش رشد، سلامت و زیبایی آن را باهم بررسی می کنیم.

۱. پوست کف سرتان را ماساژ دهید.

گردش خون در پوست کف سر به افزایش سلامت و بهبود وضعیت آن کمک کرده و باعث افزایش جریان خون در فولیکول‌های مو می‌شود. براساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ ماساژ روزانه‌ی پوست سر به مدت ۴ دقیقه، به مرور زمان می‌تواند باعث افزایش ضخامت و استحکام مو شود.جهت ماساژ دادن پوست سر، می‌توانید چند دقیقه پوست سرتان را با اعمال فشار به صورت حرکات دایره‌ای و به کمک نوک انگشتان تان ماساژ دهید. این کار را زمانی که موهایتان خشک است، یا قبل از استفاده از شامپو و با موهای خیس انجام دهید.همچنین می‌توانید از ماساژور پوست سر استفاده کنید. این دستگاه، یک وسیله دستی و برس مانند است که می‌توانید از آن برای تحریک پوست سرتاناستفاده کنید.

۲. ویتامین بیشتری مصرف کنید.

همانند سایر قسمت‌های بدن، موهای شما برای حفظ سلامت و استحکام خود به ویتامین‌ها و موادمعدنی خاصی نیاز دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که بین کمبود موادمغذی و ریزش مو ارتباط زیادی وجود دارد. مهم‌ترین ویتامین‌ها و موادمعدنی موثر در رشد مو عبارتند از:

  • ویتامین A: این ویتامین در سیب‌زمینی شیرین، هویج، کدو، اسفناج، شیر، تخم مرغ و ماست وجود دارد.
  • ویتامین‌های B به ویژه بیوتین: این ویتامین‌ها را می‌توان در زرده تخم مرغ، جگر، ماهی سالمون، آووکادو، آجیل و دانه‌ها و محصولات لبنی یافت.
  • ویتامین C:از منابع خوب این ویتامین می‌توان به مرکبات، توت‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای اشاره کرد.
  • ویتامین D: این ویتامین در ماهی‌های چرب، زرده تخم مرغ و برخی مواد غذایی غنی شده نظیر شیر و آب پرتقال وجود دارد.
  • ویتامینE :منابع خوب این ویتامین شامل دانه‌ی آفتاب‌گردان، بادام‌ها، اسفناج و آووکادو می‌شود.
  • آهن: در صدف خوراکی، غذاهای دریایی، تخم مرغ و تخم پرندگان، گوشت قرمز، عدس و اسفناج یافت می‌شود.

درباره‌ی اسفناج بهتر است این نکته را متذکر شویم که آهن موجود در اسفناج آهن “غیر هِم” است که برای بدن انسان‌ چندان قابل جذب نیست. به علاوه اینکه آهن موجود در اسفناج خام به صورت پیوند شده با اگزالیک اسید است که باز هم جذب این ماده معدنی را کمتر می‌کند ولی وقتی اسفناج به حالت پخته (یا بخار پز) باشد، اگزالیک اسید آن جدا شده و آهن بهتر جذب می‌شود ولی در مجموع آهن از منابع حیوانی برای انسان‌ها قابل جذب تر است.

  • زینک (روی): منابع خوب زینک عبارتند از صدف خوراکی، گوشت گاو، دانه‌ی کدوتنبل و عدس.

۳.کلاژن

ادامه مطلب در لینک زیر

ده روش طبیعی برای بهبود سلامت و رشد مو

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *