بهترین زمان و نحوه مصرف مکمل آرژنین و معرفی آن

دوزهای ال آرژنین بسته به هدفی که مورد استفاده قرار می گیرند بسیار متفاوت می باشند. در ورزشکاران دوز های ۳ تا حداکثر ۵ گرمی به منظور اهداف تقویت خونرسانی و پمپاژ عضلانی کافی میباشد. ورزشکاران میتوانند دوز مصرفی را در وعده های قبل و بعد از تمرین و قبل از خواب تقسیم بندی نمایند.

در مطالعاتی که اثرات آرژنین روی فشار خون مورد بررسی قرار گرفته اند، دوزهای ۶ تا ۳۰ گرم در روز به مدت ۲ تا ۲۴ هفته استفاده شده است. همچنین تحقیقات نشان داده اند که مصرف روزانه ۱/۵ تا ۵ گرم ال آرژنین در افراد مبتلا به اختلال نعوظ، ممکن است علائم را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.
زمانی نیز که این مکمل برای درمان پره اکلامپسی استفاده می شود، دوز معمول بین ۳ تا ۳ گرم در روز تا ۱۲ هفته یا تا زمان زایمان تحت نظارت پزشک متغیر است. این آمینو اسید همچنین ممکن است به صورت داخل وریدی برای زنان باردار مبتلا به فشار خون بالا در شرایط بالینی تجویز شود.
در هر صورت، اگرچه دوزهای بالاتر اغلب در محیط های تحقیقاتی و بالینی استفاده می شود، اما توصیه می گردد که دوز روزانه ال آرژنین کمتر از ۹ گرم در روز باشد تا از عوارض جانبی احتمالی گوارشی، از جمله تهوع، اسهال و نفخ جلوگیری شود. لازم به ذکر است که مانند سایر آمینو اسیدهای منفرد، ال آرژنین به منظور حداکثر جذب، بین وعده های غذایی مصرف شود.

عوارض مصرف بیش از حد یا اوردوز ال آرژنین

همانطور که در بالا ذکر شد، آرژنین به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، حتی اگر در دوزهای بالا استفاده شود. با این حال، ممکن است مصرف بیش از اندازه آن توصیه نشده و اینکه به ویژه برای کودکان خطرناک است. این مسئله در ادامه این مقاله با جزئیات بیشتری توضیح داده شده است.

تداخلات دارویی ال آرژنین

ال آرژنین ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد، از جمله:

  • داروهای کاهش دهنده فشار خون: انالاپریل (Vasotec)، لوزارتان (Cozaar)، آملودیپین (Norvasc)، فوروزماید (Lasix) و غیره.
  • داروهای اختلال نعوظ: سیلدنافیل سیترات (ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس) و…
  • داروهای رقیق کننده خون: کلوپیدوگرل (Plavix)، انوکساپارین (Lovenox)، هپارین، وارفارین (Coumadin) و غیره.
  • داروهای ضد دیابت: انسولین، پیوگلیتازون (Actos)، گلیپیزید (گلوکترول) و غیره.
  • داروهای افزایش دهنده جریان خون: نیتروگلیسیرین (Nitro-Dur, Nitro-Bid, Nitrostat)، ایزوسورباید (Sorbitrate, Imdur, Isordil) و غیره.
  • داروهای ادرارآور: آمیلورید (میدامور) و تریامترن (دیرنیم)، اسپیرونولاکتون (آلداکتون) و…

علاوه بر این، ال-آرژنین ممکن است با مکمل ها و مواد خاصی تداخل داشته باشد:

ادامه مطلب در لینک زیر

بهترین روش مصرف ال آرژنین به همراه مقدار مصرف

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *