بهترین زمان ورزش کردن

همه ما می دانیم که فعال بودن و انجام تمرینات ورزشی در حفظ سلامتی بسیار مفید است، اما این سوال مطرح است که بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است؟ در این مقاله می خواهیم به دنبال پاسخ مناسب برای این پرسش باشیم و از نظر علمی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

فواید ورزش کردن چیست؟

اگر مدتی به صورت متعهد ورزش کنید، احتمالا فراموش خواهید که در ابتدا، انجام این کار چقدر برای شما سخت و دشوار بوده است. در ادامه می خواهیم به برخی از برجسته ترین فواید و مزایای ورزش کردن و فعال بودن اشاره کنیم:

  • کاهش توده های چربی
  • افزایش عضلات
  • افزایش استحکام استخوان ها
  • بهبود عملکرد شناختی
  • بهبود حساسیت به انسولین
  • تولید طبیعی هورمون تستوسترون و رشد در انسان که به کاهش علائم پیری کمک می کند
  • کاهش استرس
  • افزایش خلاقیت
  • بهبود کیفیت خواب
  • مبارزه با افسردگی

نکته بسیار مهم این است که بدانید انجام تمرینات ورزشی برای سلامتی شما بسیار مفید و مهم هستند، بنا بر این، این موضوع را در نظر بگیرید و فراموش نکنید که بهترین زمان برای ورزش زمانی است که شما وقت انجام آن را داشته باشید.

در کدام ساعت از روز بدن آماده ورزش کردن است؟

افراد شاغل مجبورند ساعت ورزش خود رابه صبح زود یا ساعات پایانی روز منتقل کنند اما آیا بدن دراین ساعت‌ها واقعا آماده‌ ورزش است؟

بدن ما فعالیت‌هاي‌ خودرا بر اساس ساعت درونی خود تنظیم میکند. آمادگی برای ورزش هم از این قاعده مستثنی نیست. صبح زود زمان نامناسبی برای ورزش نیست اما با توجه به این که بدن اصطلاحا هنوز بطور کامل از خواب بیدار نشده، توصیه میشود ورزش به ساعت دیگری منتقل شود.

پیش از ظهر بهترین زمان برای ورزش‌هاي‌ استقامتی است؛ دویدن، ایروبیک یا ورزش روی تردمیل؛ البته به شرط اینکه صبحانه مفصلی سرو نشده باشد. هرچند معده در هنگام ورزش نباید خالی هم باشد.

هنگام ظهر بدن دست‌کم به دو ساعت زمان نیاز دارد تا غذا را هضم کند. ساعت ۱۶ تا ۱۹ زمان مناسبی برای ورزش است.

به گفته‌ پزشک اینگو فروبوزه از دانشگاه تربیت بدنی کشور آلمان، دراین برهه زمانی قسمت‌هاي‌ مختلف بدن با تمام توان کار می کنند یا آمادگی ان را دارند. به همین دلیل دراین ساعات روز ورزش سنگین ساده‌تر بنظر می رسد.

بعدازظهر تا عصر زمان مناسبی برای پرداختن به ورزش‌هاي‌ قدرتی، ورزش‌هاي‌ استقامتی سنگین یا ورزش‌هایي است که نیاز به تمرکز روی تکنیک دارند؛ مانند تنیس یا ورزش‌هاي‌ رزمی. این روند تا حدود ساعت ۲۰ که بدن رفته رفته آماده خواب می شود، میتواند ادامه یابد.

شاید شما هم بخواهید در کمترین زمان ممکن ورزش انجام دهید و بیشترین نتیجه و چربی سوزی را داشته باشید. مطالعاتی وجوددارد که نشان میدهد بهترین زمان روز برای ورزش کردن با هدف چربی‌ سوزی و عضله‌سازی چه وقت است، اما زمان تنها یکی از عواملی است که بر عملکرد تمرینیتان اثر میگذارد. عوامل دیگری مانند شدت و مدت زمان ورزش نیز نقش بسیار مهمی دارند و نباید از انها غافل شد.

نظر علم راجع به بهترین زمان برای ورزش کردن

ادامه مطلب در لینک زیر

بهترین زمان برای ورزش کردن در طول روز چه موقع است؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *