هر آنچه که در مورد ویتامین ث لازم است بدانید

ویتامین c جز سالم ترین مواد مغذی محسوب می شود و ویتامین c فواید درمانی و خواص بی نظیری برای سلامت بدن به همراه دارد، انسان می تواند از طریق غذا و مکمل ها ویتامین c را دریافت کند.ویتامین ث یا آسکوربیک اسید یکی از موثرترین و سالم ترین مواد مغذی است. این یک ویتامین قابل حل در آب و یک آنتی اکسیدان قدرتمند در سنتز کلاژن است که به تقویت رگ های خونی و ماهیچه ها کمک می کند. بدن انسان ظرفیت ساخت ویتامین ث را ندارد و لازم است که از غذا و دیگر مکمل ها این ویتامین را دریافت کند. در این بخش شما را با خواص ویتامین ث برای سلامتی آشنا خواهیم نمود.

فواید و خواص ویتامین ث

 

ویتامین c برای کاهش کم آبی بدن:

افرادی که فشار خون بالایی دارند، در ریسک بالاتری نسبت به بیماری های قلبی عروقی قرار دارند. ایجاد تغییر در رژیم غذایی جهت تنظیم سطح فشار خون ضروری است. ویتامین ث نقش کلیدی در کنترل فشار خون بازی می کند. مطالعات نشان داده اند که ویتامین ث هم چنین به بیماران با فشار خون بالای مزمن، کمک کرده است تا زودتر بهبود یابند.

التیام آب مروارید:

طی چندین مطالعه اثبات شده است که ویتامین ث می تواند احتمال پیشرفت آب مروارید را کاهش دهد. این مطالعات بر روی زمین بالای 50 سال متمرکز بوده اند و نشان دادند که مصرف طولانی مدت این ویتامین می تواند احتمال آب مرواریدمربوط به سنین بالا را کاهش دهد. مقدار مصرف باید مستمر و البته برای زنان و مردان متفاوت باشد.

ویتامین c برای مبارزه با سرطان:

مصرف بسیار بالای میوه و سبزیجات تازه با کاهش احتمال ابتلا به سرطان کاملا مرتبط است. این خوراکی ها بخش ضروری از رژیم غذایی هستند. شما اطمینان خواهی یافت که همه مواد معدنی و ویتامین ها به خصوص ویتامین ث را از آنها دریافت خواهی کرد. مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف ویتامین ث می تواند احتمال ابتلا به سرطان های، ریه، حنجره، دهان، روده بزرگ، گلو و معده را کاهش دهد.

ویتامین c برای جلوگیری از آلزایمر:

محل امیدوار کننده ی دیگری که ویتامین ث از خود نتایجی را نشان داده است، در ممانعت از ابتلا به آلزایمر است. مطالعات نشان داده اند که سطح ویتامین ث در بین بیماران آلزایمری از سایرین کمتر است. تفاوتی بین افرادی که مقداری ویتامین ث مصرف کرده اند وجود دارد.

مطالعات دریافته اند که رادیکال های آزاد مسئول این آسیب هستند. مکمل های ویتامین ث می تواند کاملت به دوری از بیماری آلزایمر کمک کند.

ویتامین c برای بهبود ایمنی:

ادامه مطلب در لینک زیر

 

بهترین زمان مصرف ویتامین ث چه موقعی است؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *