فواید مصرف مکمل های بدنسازی برای بانوان ورزشکار

برای هر خانم ورزشکاری یک پروتئین پودری وجود دارد که باید با توجه به شرایط خود مناسب ترین گزینه را پیدا کند. در حالی که منابع پروتئین فراوان هستند اما گاهی اوقات به علت مشغله شدید نمی توانید کار را متوقف کنید تا یک وعده سینه مرغ با سیب زمینی پخته یا چند عدد تخم مرغ پخته را میل کنید ساده ترین راه حل این است که از پودر پروتئینی استفاده کنید.
این مکمل ها نه تنها براحتی با مخلوط کردن یک پیمانه پودر در آب قابل مصرف هستند بلکه همچنین از میان انواع موجود هر کدام فواید خاص خودشان را برای سلامتی دارند و در واقع فراتر از عضله سازی عمل می کنند چه گوشت خوار باشید که دنبال کاهش سایز عضله هستید چه یک گیاهخوار که تلاش می کنید نیازهای تغذیه ای خود را تامین کنید و عضله بسازید برای هر مدل یک پروتئینی پودری وجود دارد با معرفی انواع پروتئین خودتان متوجه می شوید کدام مدل برایتان مناسب است .

پروتئین وی

به طور میانگین یک پیمانه از این پروتئین ۳۰ گرم است وقتی بحث ساختن حجم خالص عضلانی باشد تحقیقات اثبات کرده اند که پروتئین وی انتخاب خوبی است.مکمل پروتئینی وی تامین کننده طیف ایده آل و مناسبی از اسید های آمینه ای است که به ریکاوری عضله و رشد آن کمک کرده و همچنین ارتقاء دهنده چربی سوزی است.
پروتئین کازئین

کارکرد اصلی : عضله سازی در خواب

در هر پیمانه از این پروتئین حدود ۱۵ تا ۲۰ گرم کازئین وجود دارد. پروتئین کازئین از منبع شیر تولید و فرآوری می شود و منبعی کامل است. با این حال از لحاظ ارزش بیولوژیک (BV) در سطح پایین تری نسبت به وی قرار دارد. چرا که درصد پایین تری از آن نسبت به کل پروتئین مصرفی جذب می شود. علاوه بر این کازئین سرعت هضم آهسته ای دارد؛ این آزاد شدن آهسته برای کاهش میزان تخریب عضلانی که معمولا تا ۴۸ ساعت بعد از تمرین رخ می دهد مهم است.

آیا تا به حال ۲ یا ۳ روز بعد از تمرین درد عضلانی داشته اید این درست همان تخریبی است که تا چندین ساعت بعد از تمرین اتفاق می افتد. برای خانم هایی که دنبال حفظ بافت عضلانی هستند؛ کازئین می تواند برای قبل از خواب سودمندتر باشد چرا که جریان جذب آهسته آزاد سازی آن می تواند کمک کند تا برای مدت طولانی تری حس سیری داشته باشید و در نتیجه تلاش های کاهش وزن تان را حمایت می کند چون کمک می دهد تا کالری کمتری مصرف کنید.

کازئین به جز عضله سازی چه فوایدی دارد

پروتئین کازئین سرشار از گلوتامین است این آمینو اسید عملکرد ایمنی بدن را بالا می برد. همانطور که پیش تر اشاره شد٬ در رژیم های کم کالری که فرد دچار ضعف و گرسنگی میشود٬ این شکل از پروتئین کمک میکند تا احساس سیری تا چند ساعت از بین نرود. پس علاوه بر تامین پروتئین٬ این ماده نوعی کنترل کننده اشتها نیز محسوب میشود.

بهترین مدل های مکمل پروتئین کازئین

ادامه مطلب در لینک زیر

بهترین مکمل پروتئین برای بانوان ورزشکار و بدنساز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *