راهکارهایی اصولی برای افزایش پتانسیل و توان ورزشی

با بررسی وضعیت و تفکرات برخی از قهرمان ورزشی نسبت به فعالیت ورزشی که دارند، چند نکته اساسی و مشترک در آن‌ها وجود دارد. البته، استثناهایی هم در این میان هست! شاید تمام ویژگی‌های زیر، برای رسیدن به موفقیت ورزشی ضروری نباشند، اما این لیست شامل بسیاری از استراتژی‌هایی است که توسط بعضی از بهترین ورزشکاران به‌کاربرده می‌شود و راهی مناسب برای شناختن پتانسیل و توان ورزشی خودتان است.

عاشق رشته ورزشی‌تان باشید

یکی از مضامین اصلی در روانشناسی انسان، بر اساس این مفهوم پایه‌گذاری شده که موفقیت، پیامد انجام کاری است که دوست داریم؛ اما زمانی که تلاش می‌کنیم این اصل را به‌کار ببریم، به اشکال برمی‌خوریم؛ به اشتباه فکر می‌کنیم موفقیت، شادی به بار خواهد آورد. این تئوری بنیادی در موفقیت‌های ورزشی هم کاربرد دارد. اگر شما عاشق ورزش‌تان باشید، در هر جنبه از آن، از تمرین گرفته تا مسابقه، به راحتی لذت خواهید برد و این همان‌چیزی است که موفقیت دربر دارد.

دیسیپلین تمرینی‌تان را توسعه دهید

ورزشکاران برجسته تمرینات بسیار سخت و دقیق، برنامه‌های غذایی و زیر برنامه‌های توسعه مهارت دارند. شاید شما امکان تمام وقت تمرین کردن را نداشته باشید اما اگر می‌خواهید به بیشترین حد توان‌تان برسید، نیاز دارید که مدت زمان خاصی را در هفته به تمرین اختصاص دهید. گاهی پیدا کردن وقتی برای تمرین در میان اولویت‌های دیگری که با وقت گذاشتن برای تمرینات مغایرت دارند، مانند کار، خانواده و الزامات اجتماعی، می‌توانند این برنامه‌ریزی را تبدیل به یک چالش و مبارزه کنند. به همین خاطر، داشتن یک برنامه یا زیربرنامه ساختاری می‌تواند مفید باشد.

توان‌تان را بیشتر کنید

افزایش توان، تقریباً راهی ساده برای پیشرفت عملکرد در هر ورزشی است. توان بیشتر مساوی است با قدرت، سرعت، استحکام و استقامت بیشتر؛ همراه با کاهش خستگی عضلات و کاهش خطر آسیب‌دیدگی. (توان در آمادگی جسمانی به معنی بکارگیری حداکثر نیرو در حداقل زمان است، در واقع همان قدرت انفجاری.)

خوب و درست غذا بخورید و آب بدن‌تان را حفظ کنید

تغذیه مناسب راهی برای رسیدن به بیشترین توان ورزشی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. اما دانستن این‌که هرغذا و نوشیدنی، مناسب چه زمانی است، می‌تواند در احساس توانایی یا ناتوانی حین مسابقات، تفاوت ایجاد کند. تغذیه خوب ممکن است به تنهایی نتواند برای‌تان مدال بیاورد اما تغذیه بد، قطعاً از پتانسیل موفقیت‌تان خواهد کاست.

ژنتیک‌تان هم مهم است

ادامه مطلب در لینک زیر

روشهای افزایش پتانسیل و توان ورزشی و بهبود قدرت و انرژی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *